Przetrwają ostrobramskie 82xx, 84xx i jeszcze szarpaki. Ponieważ to golasy, konstrukcja jest mało obciążona i póki co mimo braku klimy na razie nie mówi się o ich wycofaniu z MZA. Paradoksalnie to 88xx są mocniej zużyte.
Oj tak samo sedno. Po dostawie LNG made in AutoSolbus może być tak że 81 zostaną a 88 zrobią pa pa.
~Edek
[20, Wrzesień 2020 at 12:41 AM]
No i dobrze. Nawiązują numerami do 21xx...
~oko
[21, Wrzesień 2020 at 11:07 AM]
Czyli jest aż taka zależność między wyposażeniem a trwałością? Przecież masa klimatyzacji i idiotycznych ekranów wydaje się być niewielka w porównaniu do obciążenia pasażerami? Jakie jeszcze wyposażenie wchodzi w grę? Nie lubię klimatyzacji i podoba mi się ta konkluzja. Na czasy pandemii duże otwierane okna idealne!
~Amonin
[21, Wrzesień 2020 at 07:12 PM]
Niestety na korzyść 88xx przemawia jedna zalata dla kierowców bo posiadają dużą kabinę a nie jak 81xx małą.
~Białek Stołeczny
[23, Wrzesień 2020 at 08:09 PM]
Właśnie, jaki był główny powód tego, że przy zamawianiu 81xx i 49xx zrezygnowano z klimatyzacji?
~oko
[23, Wrzesień 2020 at 08:51 PM]
Taka była sytuacja budżetowa, a nowych autobusów potrzebowano pilnie. Jak widać, podjęto słuszną decyzję.
~Edek
[23, Wrzesień 2020 at 11:26 PM]
Mało brakowało, że w 2007 roku zamiast serii 81xx pojawiły się średniopodłogowe conecta..
~michael112
[25, Wrzesień 2020 at 08:43 AM]
Mam nadzieję że jednak wylecą, najpóźniej za Autosany LNG.
~oko
[25, Wrzesień 2020 at 02:11 PM]
Bardzo wątpię by miasto w obecnej sytuacji budżetowej mogło rezygnować ze sprawnych autobusów w niezłym stanie. Kilka dni temu po raz pierwszy od marca jechałem kilka przystanków autobusem (a był to 8202) i z ogromnym zadowoleniem stałem przy otwartym oknie. Bezpieczniej i przyjemniej w obecnych realiach.
~Edek
[27, Wrzesień 2020 at 12:10 PM]
Ale miasto właśnie lekkomyślnie rezygnuje ze sprawnych wozów, kupując więcej i więcej nowych autobusów. A oszczędności szuka się na siłę tam, gdzie nie powinno...
~oko
[28, Wrzesień 2020 at 10:14 AM]
Ale wymienia najstarsze MANy i solarisy, które są w gorszym stanie niż 81xx.
~michael112
[29, Wrzesień 2020 at 01:36 AM]
Nowe autobusy są już zakontraktowane. Przetargi rozstrzygnięte, umowy podpisane, więc autobusy będą na pewno - najpierw reszta elektryków (jeszcze w tym roku), potem w przyszłym chyba wszystkie CNG (40 solo i 30 plus ew. opcja 30 przegubów), w 2022 90 przegubów LNG. Wątpię żeby zdecydowali się na tak duży wzrost taboru bez kasacji (chociaż mają do zagospodarowania miejsce na Redutowej). Owszem, w pierwszej kolejności będą kasować NG 313, potem pewnie Solarisy serii 82 i 84, a z solówek 'szarpaki', jednakże nowo zamówionych autobusów jest na tyle dużo, że powinno ich starczyć na zastąpienie także serii 81. Bądź co bądź chyba lepiej jest pozbyć się serii 81 z rocznika 2007 bez klimatyzacji niż serii 88 z rocznika 2008/9 z klimatyzacją.
A, no i jeszcze ktoś tu pisze że 88 mają większą kabinę kierowcy. Dodatkowy argument.
A, no i jeszcze ktoś tu pisze że 88 mają większą kabinę kierowcy. Dodatkowy argument.