Choroby dziecięce Mercedesów dawno już przeszły i nikt na nie nie narzeka. Ale twórcy designu nowego Conecto nie należą się słowa chwały. Jak to można zepsuć niezły charakterystyczny projekt...
~MichalK
[26, Maj 2018 at 06:12 AM]
I doskonale widać wyższość tradycyjnej czcionki nad tym nowym dziadostwem. Tradycyjną czcionkę da się odczytać nawet z większej odległości, gdzie nowa to już jedynie zlewająca się plama.
Niestety ZTM podjął decyzję, że w tym roku oryginalna czcionka zostanie wymieniona na frutigera we wszystkich autobusach MZA...
Tak więc patrzcie i podziwiajcie starą TRADYCYJNĄ czcionkę, 110 letnią (!!!), póki jeszcze można.
~Edek
[26, Maj 2018 at 10:51 PM]
Kolejne pieniądze idiotycznie wyrzucone w błoto. Ostatnia nadzieja w Patryku z Opola...
@MichalK - Na szczęście pasażer nie ma potrzeby z daleka odczytywania numerów taborowych.
~Wujek Staszek
[28, Maj 2018 at 10:14 AM]
@3872 ZTM to najpierw niech zrobi porządek i pokupuje emblematy Solarisa , i do końca wymieni piktogramy a potem niech zmienia numery na Frutigera
~oko
[28, Maj 2018 at 03:37 PM]
Co za idiotyzm z tym Frutigerem. Czy to aż tak bogate miasto by bez sensu wydawać kasę na prawa do kroju pisma? Był piękny, tradycyjny krój, po co z tego rezygnować? Krój, logo, nazwa... chyba muszą uzasadnić sens własnego istnienia...
~Wujek Staszek
[28, Maj 2018 at 10:12 PM]
@Oko bo tym typom z ZTM wydaję się, że Frutiger jest we wszystkich krajach zachodu i że trzeba się unifikować z nimi..a prawda jest taka, że większość takich miast posiada czcionkę...też z tradycją. I (przepraszam, że po raz kolejny mówię o tym, ale mnie to drażni jak płachta na byka) zdejmowanie emblematów jest też niby takie super hiper a to bullshit bo może w Berlinie i w Hamburgu nie posiadają autobusy to tylko dlatego, że w ich miejscu jest logo przewoźnika/miasta (niepotrzebnie skreślić ). Nawet w Belgradzie są wozy , które miały porządne wypadki i wracają po naprawach z chromowanym logiem na miasto. A u nas?? Łyse gołe czoła i ogromne logo niczym numery taborowe jak w Berlinie wschodnim numery boczne na Tatrach KT4D i KT4DT
~TranslatorPS
[09, Czerwiec 2018 at 11:31 AM]
Warszawiacy mnie pewnie wszyscy po kolei zjedzą, ale ja jestem zdania, że klasyczny krój taborówek powinien był się skończyć na Jelczach, od ery Neoplanów, pierwszych Solarisów i MANów NG313 nic nie powinno było już tego kroju w żadnym stopniu nosić.
~Wujek Staszek
[10, Czerwiec 2018 at 10:18 PM]
Zanim Cię zjemy ze smakiem Powiedz nam dlaczego tak uważasz?
~TranslatorPS
[13, Czerwiec 2018 at 08:07 PM]
Raz, praktyczność - Neoplany i Solarisy to ostatnie wozy na których to można było naklejać w miarę normalnym rozmiarze w którym wyglądały one normalne. Na wszystkich MANach są one pomniejszone, na Scaniach wyglądały znikąd. Dwa, twierdzę, że po prostu era takich klasycznych krojów powinna była się skończyć wraz z generacjami wysokopodłogowych wozów na zasadzie panującego stylu. U mnie klasyczne kroje szablonowe skończyły się na Ikarusach, a nawet na Ikarusy przestano w pewnym momencie malować szeryfowe kroje szablonowe, a zaczęto malować bezszeryfowe Arialo-podobne. Wszelakie pojazdy niskopodłogowe zaczęły dostawać nijakiego Ariala, który przynajmniej nie wyglądał jak 20 lat wstecz, a tak by wyglądał poprzedni szablon. Twierdzę więc po prostu, że klasyczne taborówki nie pasowały i nie pasują epokowo
~Wujek Staszek
[13, Czerwiec 2018 at 10:17 PM]
@translatorPS rozumiem lecz nie muszę się z Tobą zgodzić każdy ma swoją opinię...jeżeli u ciebie jst Arial to w ,którym mieście jest on stosowany?
~TranslatorPS
[15, Czerwiec 2018 at 05:56 PM]
Akurat Arial nie jest już stosowany od czterech lat - wyparł go wraz z nowym schematem malowania Neo Sans Pro Jeśli po tym zgadniesz, miło mi, jeśli nie to powiem o czym mowa
~Wujek Staszek
[15, Czerwiec 2018 at 11:46 PM]
Kielce??
~TranslatorPS
[16, Czerwiec 2018 at 07:15 PM]
Proszę, nie obrażaj mnie Kielce przeniosły się z Drogowskazu na Ariala / Ariala Narrow jeśli chodzi o taborówki. A Neo Sans Pro to akurat Radom
Tak więc patrzcie i podziwiajcie starą TRADYCYJNĄ czcionkę, 110 letnią (!!!), póki jeszcze można.