Od początku to mówiłem. Zniszczono cały urok i tradycję Warszawskiej komunikacji miejskiej. Wystarczy spojrzeć jak pięknie wyglądała klasyczna cieniowana czcionka na Ikarusach. Była wręcz ozdobą pojazdu i niepowtarzalnym wyróżnikiem stołecznego autobusu. Dodatkowo nowa jest nieczytelna z dalszej odległości. Nie wspominając że debilizmem była likwidacja prefiksu A dla ajentów.
~Super Hiper
[11, Maj 2019 at 09:58 AM]
Spoko, może za 50 lat obudzimy się z takim stanem rzeczy, w którym jeden A4xx będzie cudem ocalony od śmierci i na zabytek W sumie tylko 6 lat młodszy od gniotów A Axxx wtedy będzie dla niego wolny. (dystans)
~Roburt
[11, Maj 2019 at 01:50 PM]
A ja w przeciwieństwie do wszystkich jestem zwolennikiem nowej czcionki. Frutiger jest elegancki i wpisuje się w nowoczesne miasto
Niestety wzór ściągnięty z Francji kompletnie nic nie ma wspólnego z naszą krainą, a oto kruszymy kopie. Sugerowaliśmy zatem przygotowanie w tej kwestii szybkiego konkursu na ASP, ale ZTM jak zawsze wie swoje i wolał sobie "pożyczyć" od obcych. Też mogło być nowocześnie, tyle że swojsko. A że wyszło jak zwykle...
~MichalK
[12, Maj 2019 at 08:35 AM]
A po co w ogóle było to zmieniać? Warszawa ma swoją historię i tradycję która jest warta zachowania. Ale pewnie trzeba było się "wykazać" żeby zgarnąć jakąś premię. No i mamy paskudną czcionkę i paskudne logo WTP, które na autobusach kojarzy się z beczką z kapustą. Popatrzcie na spółki kolejowe - pomimo zmieniającego się taboru, oznaczenia i czcionki są niezmienne od wielu dekad. Wyglądają dobrze na każdym typie taboru i kojarzą się z koleją.
~Michał
[12, Maj 2019 at 08:10 PM]
Nowa czcionka jest mniej czytelna, co ją powinno dyskwalifikować. Nie rozumiem tych pomysłów jak usuwanie Syrenek czy tej litery t, która moim zdaniem niczego nie ułatwia, a wręcz może wprowadzać w błąd. Moja pierwsza myśl jak zobaczyłem ten znak to było skojarzenie z tramwajem, a później "ale o co właściwie chodzi". Tłumaczenie ztm mętne i przypomina slogany sprzed 1989 roku.
~zxcvbnm
[13, Maj 2019 at 07:54 AM]
ZTM wie lepiej i tak wychodzi Czy ktoś się pytał wogóle pasażerów co jest lepsze? Chyba nie...
~oko
[14, Maj 2019 at 09:38 AM]
Co osiągnięto przez tę zmianę? Jakie wymierne korzyści? Bo koszty są realne. Stary krój był świetny. Ciekawe czy oprogramowanie do automatycznego odczytywania tekstów miało z nim problem? (o ile w ogóle się z tego korzysta) Inna rzecz że chyba niewiele już organizatorów transportu w Europie zostawiło w numerach taborowych kroje z tak długą historią?
~zxcvbnm
[14, Maj 2019 at 08:51 PM]
@oko Oprogramowanie nie ma znaczenia. Przetwarzanie obrazu w celu odczytania takiej czcionki trwa chwilę, samo stworzenie takiego programu jest stosunkowo proste.