Ciekawe czy to ustawienie to fantazja tych, którzy je tu pościągali, czy też były jakieś wytyczne. Bo miejsca mają pod dostatkiem...
~MichalK
[28, Marzec 2021 at 09:39 PM]
Gdy kasowano Ikarusy to serce bolało - teraz widząc kasowane niskopodłogowce nie wywołuje to żadnych emocji. Świadczy to o tym jak nudne i bezpłciowe są to pojazdy. Chyba jedyne których będzie mi szkoda to Solbusy i MAN-y serii 34xx.
Wszystkie są identyczne a Ikarus - prawie każda sztuka czymś się różniła. A nawet jeśli nie to prowadzący o to zadbali.
~2786
[30, Marzec 2021 at 10:19 AM]
Edek - muszą być pod kamerami, żeby miłośnicy (złomu) nie zrobili sobie uczty
~Goppel
[03, Kwiecień 2021 at 08:17 PM]
Dla młodych ludzi wychowanych na MANach i pierwszych Solarisach taki widok jest bardziej bolesny, niż kasacja starożytnych Ikarusów.
~3322
[04, Kwiecień 2021 at 07:30 AM]
Może zdaniem niektórych wyjdę na hipokrytę, ale ja na początku wolałem jeździć Ikarusami niż pierwszymi Manami i Solarisami. Ikarus był bardziej przestronny, wysoko się siedziało i można było otworzyć okna tak, jak się chciało. Dlatego też lubiłem Jelcze(ze względu na te okna i ogólny klimat poprzedniej epoki) i dla mnie to głupia decyzja, że zostały one wycofane przed NaGietkami, szarpakami, a nawet ostatnimi Solarisami deskorolkami. Oczywiście kiedy już zaczęły się pojawiać nowe wozy z klimatyzacją(jeśli działała) i w pełni niską podłogą, wolałem nowe.
~Nieciej
[16, Kwiecień 2021 at 03:01 AM]
@Goppel Akurat MAN NG313 nie miał niczego, co czyniłoby go szczególnie przełomowym lub wyjątkowo wygodnym - uchylne lufciki przy braku klimatyzacji, czyli BRAK wydajnej wentylacji wnętrza latem przelewają czarę goryczy, podobnie jak w deskorolkach i sztywniakach - sama niska podłoga to nie wszystko, co czyni autobus wygodnym i akurat wolę wysokopodłogowe Ikarusy od wcześniej wymienionych. Niemiłośnicy, czyli większość pokolenia, o którym wspominasz, nie wiedzą, że napędza/ł je silnik, który napędzał też Ikarusy 280 i jedynego na świecie 293 (różnice pomiędzy kompletacjami silników MAN D2866 dla różnych wersji turbo/nie-turbo/pionowych/poziomych/wieżowych, są naprawdę niewielkie - wszystkie mają ten sam blok, robią to samo, różnie brzmią, ale konstrukcja i tak ma 30+ lat).
~1100
[16, Kwiecień 2021 at 11:30 AM]
NG313 wprowadziły cywilizowane mechanizmy drzwiowe - ciche (bez szumu powietrza), z dość przyjemnym dzwonkiem ostrzegawczym i co najważniejsze - z sygnalizacją STOPu i zezwolenia na otwarcie drzwi. W Solarisach doczekaliśmy się tego dopiero w 2008 roku... Dodatkowo MANy posiadają dobrze zaprojektowany układ dystrybucji powietrza w przestrzeni pasażerskiej, który był przewidziany pod klimatyzację. Nie to co Jelcze, czy inne Solarisy, w których powietrze sobie dmucha jedynie z nagrzewnic, czy szpar w drzwiach.
~Murgrabia
[20, Kwiecień 2021 at 12:23 PM]
Gopppel i 1100-sami "specjaliści" oraz "autorytety" w tych sprawach