@3872: Orientujesz się, czemu MZA nie wystawiają na sprzedaż 5590 i 5714, które zostały odstawione dawno temu? Są jakieś konkretne powody, stoją jeszcze na CWS czy może sprzedano je na boku jak np. 5595?
MZA chce wykonać odbudowę historyczną w formie fabrycznej trzech Ikarusów. Jest na to już uchwała zarządu MZA. Mają służyć pokoleniom jako ruchoma ekspozycja. Być może to pierwszy krok ku temu. Drugim powodem może być trywialne porządkowanie papierów.
@interflug: dzięki, literówka.
Skoro chcą zachować kilka Ikarusów to ktoś powinien w MZA pomyśleć o odtworzeniu wnętrza, a do tego potrzebne są substytuty. Z obecnie odstawionych wozów powinno wybrać się najlepsze laminaty ponieważ wiele z nich ma oryginalne wnętrza (np.: 5704 bez NG). 11.09 najprawdopodobniej zakończy żywot 5318, który również posiada oryginalne podsufity. No chyba że MZA do odbudowanych sprzętów sprowadzi nówki z Węgier
5254 ma sens tylko i wyłącznie jeśli dostanie silnik i skrzynię od 5250. Inaczej ten wóz to nic nadzwyczajnego. Już teraz jest mułem, i nie ma się co dziwić skoro eksploatowany jest jak pojazd do kasacji.
@interflug: dzięki, literówka.