Jakoś nie widzę tej doskonałości konstrukcyjnej - sama skłonność do pożarów temu przeczy.
Anonim
[16, Sierpień 2017 at 10:55 AM]
najlepsze we WSZYSTKIM, kochani moi - i żaden troll tego nie przeskoczy a taki michalK może sobie takie dyrdymały pisać swoim kolegom z podwórka
MichalK
[16, Sierpień 2017 at 06:17 PM]
Jasne, najlepsze. W lato piekarnik, a wymiana pasażerska w godzinach szczytu jest wprost cudowna. 15m w Warszawie to porażka i mam nadzieję że znikną jak najszybciej. To jeden z najgorszych zakupów, chyba tylko Jelcze M121M były gorsze.
Anonim
[16, Sierpień 2017 at 09:03 PM]
@michalk, nextra: bierzcie połowę albo w ogóle. Będziecie mieli trzeźwy umysł.
MichalK
[16, Sierpień 2017 at 10:45 PM]
Mamy bardziej trzeźwy od Ciebie - nawet nie potrafisz się ujawnić tylko piszesz bez nicku. A to że Tobie podobają się 15m. to nie znaczy że możesz kogoś obrażać głupimi tekstami pseudo miłośniku.
Edek
[16, Sierpień 2017 at 11:25 PM]
@Nextra, może i można było, ale na przełomie lat dziewiędziesiątych i dwutysięcznych 15 metrowe autobusy były ersatzem przegubów, uznawanych że mogą zastąpić wycofywane 16,5 metrowe Ikarusy. Przeguby były kupowane tylko w krótkich seriach i były to Jelcze, w sumie 46 sztuk.
Kupowanie SU15 było podyktowane prawdopodobnie kosztami, bo od trzech lat jeździły już Neoplany i wiadomo było że na szczytowe potoki obsługiwane dotychczas IK280 - sztywniaki średnio się nadają. Ikarusa już wtedy nie było a Jelcz sam nie wiedział ówcześnie czy istnieje... Konstrukcyjnie one może i dobre ale kompletacja mizerna. Aczkolwiek po dostawach desek przez trzy kolejne lata MZA nie kupiły ani jednego autobusu, prawie cztery nawet, bo pierwsze SU18 serii 82 dotarły na R7 w grudniu 2005, tak się wykosztowali. Tymczasem od ponad 15 lat nikt nawet nie zająknął się o piętnastakach dla Warszawy.
Anonim
[17, Sierpień 2017 at 05:30 AM]
michalk: HAHAHAHAHAHAHHAHA, niezły joke
Edek
[17, Sierpień 2017 at 04:26 PM]
@Prosper: no tak, ale dostawy z lat 2001-2 dokonane były na niespotykaną później skalę - 100 przegubów MAN i 165 U15. I nieprawda, że MZA nie kupiło potem autobusów - na przełomie 2002/3 doszło 15 midików MAN. A w 2003 pojawiło się jeszcze 100 brygad ajencyjnych z ITSu i Mobilisu.
Zgadza się - w MZA zakupów na taką skalę jak w okresie 2001-2002 nie było później nigdy. Wcześniej też chyba nie... Zerkam na omni-busową wyszukiwarkę i wynika z niej, że 2015 był mocnym rokiem. 222 nowe sztuki w ZTM z tego 184 z MZA.