Akurat ktoś to kupi. Stare zjeżdżone wozy. Dla Ukrainy zbyt duży skok techniczny, Dla reszty zbyt stare i zniszczone. Nie ma czym się podniecać 3872. Za każdym razem tak mówisz i za każdym razem wszystkie wozy trafiają na złom. Ż tymi też tak będzie. Nie są już nowe żeby ktoś kupowal to gradobicie.
~Marcinek
[11, Marzec 2018 at 08:15 PM]
W 2019? To chyba w najbardziej optymistycznym wariancie. W 2019 ma przyjść 80 gazowców i 60 elektryków, a do kasacji jest w sumie jeszcze ok. 80 U15 i 70 MANów. Czyli wozy z serii 82xx i 84xx polecą najwcześniej w 2020 r.
~zxcvbnm
[11, Marzec 2018 at 09:44 PM]
Mam nadzieję, że 82xx i 84xx zostaną zastąpione godnie fabrycznie nowymi autobusami dla Ostrobramskiej, najlepiej gazowymi, a nie jakimiś używkami z innych zajezdni.
~Marcinek
[11, Marzec 2018 at 10:37 PM]
Raczej to drugie, skoro gazowce mają iść na Kleszczową, a elektryki na Woronicza.
Na 90% Ostrobramska otrzyma od Woronicza coś z 88xx lub/i 85xx
~oko
[12, Marzec 2018 at 10:23 AM]
Jeśli gazowce mają iść na R-11, to po co budowano "gazoport" na Ostrobramskiej? Ja mam nadzieję że te wozy jeszcze pojeżdżą z 5 lat. To moje okolice, ale nie wiem czy nowe zawsze lepsze? Te są jeszcze w przyzwoitym stanie, a nie byłoby dobrze gdyby miasto przeinwestowało. Potem by się okazało że kasy nie ma na nic, trzeba ciąć kursy, ograniczyć dotacje do kolei itd...
@oko Jest już ogłoszony przetarg na gazoport na R11
~zxcvbnm
[12, Marzec 2018 at 11:16 AM]
"Na 90% Ostrobramska otrzyma od Woronicza coś z 88xx lub/i 85xx" Ktoś ewidentnie traktuje Ostrobramską jak pies, albo bardziej te okolice... Mieć podłączenie do gazu i nie wykorzystywać?
~oko
[12, Marzec 2018 at 08:06 PM]
Bez przesady, kilka lat temu to Ostrobramska miała nowe autobusy, podczas gdy na Kleszczowej czy Redutowej były stare graty.
Najbardziej pokrzywdzoną zajezdnią jest Kleszczowa. Najpierw ściągnęli tam wszystkie neoplany a teraz deskorolki
~oko
[12, Marzec 2018 at 09:21 PM]
Ale też dostała nowe mercedesy, potem solarisy, potem znowu mercedesy... wszystko w dużych seriach.
~zxcvbnm
[12, Marzec 2018 at 10:09 PM]
Mi nie chodzi o nówki, a o typ napędu. Dlaczego na Woronicza mają trafiać elektryki w dużych seriach, na Kleszczową gazowce w dużych seriach, a na Ostrobramską i Stalową nic? Smog prawej strony Warszawy nie dotyczy?
~Ashir
[13, Marzec 2018 at 07:13 AM]
Jeśli Ci chodzi o typ napędu to Ostrobramska już ma 35 SM18 LNG i 4 SU18 Hybrid (+ testowe Volvo), a Kleszczowa wyłącznie diesle. Elektryki to oficjalnie dedykowane są Redutowej, a Stalowa na pocieszenie dostała ostatnio 35 Mercedesów Conecto.
~oko
[13, Marzec 2018 at 10:07 AM]
Związek smogu z rodzajem napędu autobusów jest praktycznie żaden. Głównym problemem są piece w domach. Są ogromne różnice lokalne, na przykład w Aninie jest przyzwoicie, a w Falenicy czy Miłosnej - koszmarnie. Elektryki nie nadają się na linie takie jak 525, w ogóle to ślepa uliczka przy obecnych parametrach akumulatorów. Może na jakieś lokalne linie na małych autobusach, ale w przegubowcach - nie. Nawet stare 82xx i 84xx są o wiele lepsze od zdezelowanych autobusów turystycznych i międzymiastowych, których też dużo jeździ.