Myślę, że to nie jest kwestia producenta. Po prostu chodzi o to, by nowe nabytki były jak najlepsze: funkcjonalne, mało awaryjne, trwałe i estetyczne. Póki co faktycznie MAN i Solaris chyba najbliżej są tych założeń.
Z Redutową to niestety ostrożnie, bowiem jeszcze nawet nikt szpadla w ziemię póki co tam nie wbił.
~Z_perspektywy_sedesu
[16, Czerwiec 2018 at 09:10 AM]
Myślę, że to będzie ciekawy pojedynek. Nie tylko na naszym polu, ale i jako wydarzenie na światowym rynku. Może zainteresować się Volvo, może VDL, a moze jakieś bardziej egzotyczne firmy lub konsorcja.
~Robert
[16, Czerwiec 2018 at 11:33 AM]
Ja będę trzymał kciuki na Solarisa
~Waldek
[16, Czerwiec 2018 at 11:54 AM]
Przecież MAN nie ma jeszcze autobusu elektrycznego w swojej ofercie.
~Wujek Staszek
[16, Czerwiec 2018 at 01:05 PM]
Waldku Man ma elektryki wystarczy wpisać Man Electric bus
Ale nie są dostępne na naszym rynku, narazie tylko w Reichu.
~8893
[17, Czerwiec 2018 at 11:40 PM]
Ja jestem ciekaw tylko tego, czemu redutowa od tylu lat stoi pusta, maja nowe pompy i kawałek placu nawet te 100 czy 150 wozów mogli by tam wsadzić które mogłyby obsłużyć pętle ZNANA czy CMENTARZ WOLSKI i byłoby to „pod nosem”
Widać, MZA lubi zaskakiwać, bo niedawno pojawił się na ich stronie przetarg na Wykonanie wielobranżowej dokumentacji technicznej infrastruktury elektroenergetycznej oraz budowlanej celem posadowienia ładowarek do autobusów elektrycznych na terenie Oddziałów Przewozów Ostrobramska oraz Stalowa
Tym bardziej że Stalową planują zlikwidować... Gdzie tu logika?
~WFF
[25, Czerwiec 2018 at 07:21 PM]
Czyli kolejne elektryki mogą trafić na R3 lub R4. A może coś z solówek elektrycznych odda R1. Brak ładowarek na mieście skutecznie ogranicza ich wykorzystanie. A na innych zajezdniach też są brygady na dodatki w okolicach bram zakładu. W grę wchodzi także ograniczony przydział mocy dla jednego miejsca. Pachnie mi to niestety dalszym brakiem ładowarek miejskich w najbliższym czasie.
Pewnie trafią a na ładowarki pewnie przetarg się pojawi na dniach o ile się już nie pojawił
~zxcvbnm
[25, Czerwiec 2018 at 08:53 PM]
Nie powiem, zaskoczenie. Chyba szykują noclegownie dla elektryków przed Redutową, która łapie potężne opóźnienia w modernizacji...
~oko
[25, Czerwiec 2018 at 09:58 PM]
A nie mogliby zrobić trakcji trolejbusowej nad głównymi arteriami? W wersji uproszczonej, bez rozjazdów. I kupić trolejbusy z akumulatorami i ładowaniem przez sieć, i automatycznym podnoszeniem odbieraka, podczas postoju. Byłoby z tego o wiele więcej pożytku niż z elektryków w dzisiejszej postaci, z ich ogromnymi ograniczeniami, i koniecznością budowy ładowarek. W zasadzie taka trolejbusowa sieć nie musiałaby wcale być na prąd stały, mógłby zmienny, to o wiele łatwiejsze i tańsze.
Z aktualnie posiadanych technologii ekologicznych najlepszym pomysłem wydaje mi się być LNG i CNG.
@oko Po twoich komentarzach pod tym zdjęciem jak i tych dotyczących Citato/Conecto widzę że nie jesteś zwolennikiem nowoczesnej, europejskiej stolicy. Mieszkamy w Warszawie i na taką sieć nie możemy sobie pozwolić, ponieważ zniszczy to naszą przestrzeń publiczną.
~oko
[28, Czerwiec 2018 at 10:37 AM]
Nie jestem też dealerem Mercedesa W takim Budapeszcie przestrzeń publiczna jakoś daje radę z trolejbusowymi drutami. I to w miejscach cenniejszych historycznie niż Ostrobramska czy inne tego typu arterie.
~Tomek
[28, Czerwiec 2018 at 01:42 PM]
Jest wiele na świecie nowoczesnych dużych miast z siecią trolejbusową. Według mnie, w Warszawie trolejbus pasowałby na reprezentacyjnych ulicach jak np. Nowy Świat.
~Z_perspektywy_sedesu
[28, Czerwiec 2018 at 05:36 PM]
Szwajcarzy w swoich starych centrach historycznych miastach jakoś nie mają problemu z trolejbusami w przestrzeni publicznej. Pomysł z zasilaniem trolejbusów poza centrum jest wart uwagi. W Lublinie to działa, Praga ostatnio też powróciła (testowo) do troli-elektrobusów. Zaś NU12 to na prawdę zacny pojazd.
~Waldek
[28, Czerwiec 2018 at 07:17 PM]
Dlaczego zaślepki w halogenach?
~chudy5d
[01, Lipiec 2018 at 08:05 PM]
Bo klient (czyt. MZA) sobie tak zażyczył.
~Anoni
[13, Lipiec 2018 at 01:22 PM]
Przecież MZA to skrót od: Myśl Zawsze Awykonalna/Abstrakcyjna/Absurdalna
Z Redutową to niestety ostrożnie, bowiem jeszcze nawet nikt szpadla w ziemię póki co tam nie wbił.
Z aktualnie posiadanych technologii ekologicznych najlepszym pomysłem wydaje mi się być LNG i CNG.