Oj nie, no ponoć wszystkie są w ledach zintegrowane. Znak czasów poniekąd. Ale te zaślepki w bocznych zderzakach rażą. Można było zrobić pełne czerwone panele, a tak to wygląda jak wygląda...
~Z_perspektywy_sedesu
[22, Grudzień 2019 at 09:23 AM]
Tak, wygląda to jak niedoróbka. Szkoda, bo wzornictwo by tylko zyskało.
~fd
[22, Grudzień 2019 at 10:39 AM]
A kto montuje SIP?
~jakub.s
[22, Grudzień 2019 at 11:56 PM]
MZA takie nowoczesne i bogate, a zamiast świateł chciało zaślepki? To teraz na życzenie MZA, trzeba na to patrzeć.
~jakub.s
[22, Grudzień 2019 at 11:57 PM]
@Paweł r3: w dwóch punktach świetlnych są zintegrowane kierunkowskazy, światła mijania, długie i postojowe. Niczego tu nie brakuje, poza przeciwmgielnymi, których MZA nie chciało.
Ponoć włączanie przeciwmgielnych to obciach i wiocha.
~oko
[24, Grudzień 2019 at 10:07 AM]
Ciekawe ile kosztuje taki zintegrowany moduł wszystkich świateł w razie konieczności wymiany po stłuczce? Pewnie z 5 tysięcy? A do ikarusa reflektor pewnie z 80 złotych a klosz kierunkowskazu z 20? A potem zdziwienie że nie ma pieniędzy i trzeba ciąć kursy... Wiem, za część płaci ubezpieczenie, ale i tak w dziwną stronę to poszło. Ja lubię gdy jest tanio
~x
[24, Grudzień 2019 at 11:44 AM]
Chcesz mieć tanio to kup stajnie, konia i wóz drabiniasty.
~oko
[24, Grudzień 2019 at 12:33 PM]
Koń wcale nie jest tani, byle wizyta weterynarza to kilka stówek, trzeba karmić i obsługiwać przez cały czas, czy się korzysta czy nie. Przez długi czas autobusy miejskie budowano tak by były tanie w naprawach, bo stłuczki to ich żywioł. Na przykład każde światło z tyłu w oddzielnej obudowie, tylko klosz inny. Wolę by podjechał na przystanek autobus niekoniecznie modny i elegancki, niż by trzeba było ciąć rozkłady a wymyślne wozy stały po zajezdniach. Kryzys nadciąga i będzie się działo - już się powoli zaczyna. Ogólnie to lubię solarisy ale czy 3 generacja to nie ideał? Autobus doskonały
~SP45-166
[24, Grudzień 2019 at 02:05 PM]
To ramię prawego lusterka to jakiś żart?
~SP45-166
[24, Grudzień 2019 at 02:09 PM]
Jazda z tak długim ramieniem po mieście to jakaś masakra będzie. Znów design ważniejszy od walorów użytkowych? Jak to dobrze że mam pracę w tej dyletancko amatorskiej firmie już za sobą...
~Marcin 2294
[25, Grudzień 2019 at 08:37 AM]
Albo jesteś kierowcą albo nie, nie straszne nam żadne przeszkody i kłody rzucane pod nogi w formie nowinek.
~michael112
[25, Grudzień 2019 at 06:52 PM]
Kiedy te autobusy mają trafić do MZA?
~Zbyszek
[25, Grudzień 2019 at 07:30 PM]
@michael112: pierwszy elertrobus ma trafić do MZA do połowy stycznia, następne cztery do końca stycznia i kolejne sukcesywnie do końca listopada 2020 roku.
~SP45-166
[25, Grudzień 2019 at 08:24 PM]
~Marcin 2294: masz prawko na D, pracujesz/pracowałeś w MZA? Czy tak tylko sobie piszesz?
~BB1
[26, Grudzień 2019 at 02:20 AM]
~~Mirek proszę bardzo, obecna kretyńska infrastruktura (a raczej jej brak) spowoduje, że te wozy będą jeździć 2 godziny rano i 1,5 godz po południu. No to teraz Mirek 3...2...1... START!
~Marcin 2294
[26, Grudzień 2019 at 03:52 PM]
To był sarkazm, ironia. Emotikon na końcu to potwierdza. A swoją drogą, swojego czasu to E do D nawet. Bo inaczej się nie dało powozić obecnymi zestawami. Ale jakie to ma znaczenie...
~SP45-166
[26, Grudzień 2019 at 04:00 PM]
A to przepraszam, nie załapałem dowcipu
~Marcin 2294
[26, Grudzień 2019 at 05:08 PM]
Nie ma sprawy.
~jakub.s
[26, Grudzień 2019 at 07:49 PM]
@oko: bo na to trzeba spojrzeć szerzej, niż tylko na ilość wytłoczeń w karoserii. Jak masz jedno światło, to zamawiasz jedną część zamienną, a nie 3 różne. Przykładowo: 3 różne, to większe koszty produkcji (3 różne stanowiska, metody montażu itd.), części trzeba posegregować i magazynować w 3 różnych miejscach, żeby się nie mieszały (potrzebna większa powierzchni magazynowa = koszty). W razie uszkodzenia, mechanik wymienia jedną część a nie trzy - a czas jego pracy to też koszty. Krótsza naprawa, to krótsze koszty wycofania z ruchu. Itd. itd. itd. każdy z tych punktów to oszczędność pieniędzy dla zintegrowanego światła. To jest bardziej skomplikowane niż się czasami wydaje.
~oko
[27, Grudzień 2019 at 01:52 AM]
No niekoniecznie to takie proste, bo zepsuje się jedno a wymienić trzeba trzy. Wątpię by czas pracy mechanika (różnice rzędu minut) zrównoważyły różnice kosztów. Do osobówek to by ktoś produkował "zamienniki" a tu pewnie trzeba oryginalne?