Infomacje o pliku |
Nazwa pliku: | 7890~1.jpg |
Nazwa albumu: | 3872 / R-3 Ostrobramska (d. R-10) |
Słowa kluczowe: | AutosanSancity18LFLNG / 7890 / ZajezdniaOstrobramska / 2022 |
Nr pojazdu: | 7890 |
Miejsce: | Zajezdnia Ostrobramska |
Data: | 6.07.2022 |
Wielkość pliku: | 1515 KiB |
Data dodania: | 03, Wrzesień 2022 |
Wymiary: | 1600 x 1046 pikseli |
Wyświetleń: | 942 razy |
URL: | http://wwaw.omni-bus.waw.pl/warsztat/displayimage.php?pid=34675 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Wspomnę jeszcze, że w roku 1980 były w PKS Warszawa przynajmniej dwa nowe sanosy w schemacie typowym dla kremowo-pomarańczowego, ale kremowo-wiśniowe. Ale się rozpisałem...
Typ drugi był oszczędny. Pomalowany na pomarańczowo-kremowe kolory, pas dolny wysoki aż do pierwszych listew poszycia, podokienny pas podobnie jak w wersji wiśniowej umieszczony pomiędzy dwoma podokiennymi listwami w tym wypadku był pomarańczowy. Siedzenia ustawione gęściej nie opuszczane, nawiewy jedynie w korytarzu. Obiema wersjami niegdyś za młodu często podróżowałem, stąd przekazuję swoje obserwacje. Zaznaczam, że dotyczą one pierwszej wersji S14 z lat 1973-1978.
Typ plus jeden to utajniona wersja wojskowa w kolorach groszkowo-kremowej, pokrywająca się kompletacją z wersją pomarańczową dla PKS-ów. Silnik natomiast mocniejszy, z wersji wiśniowej. Licho wie co więcej tam miał. Ale wiemy, ze coś było na rzeczy. Wszak woził żołnierzy, a czasem wojskową elitę.
Reszta kombinacji z pneumatycznymi drzwiami i prostym dachem z panoramicznymi oknami nastąpiła już po 1976 roku.
Dla mnie szybka wersja wiśniowa z niskimi oknami to był niepowtarzalny szał. Po prostu jugosłowiańska Setra.
Więcej nie powiem.
No i te TAM-y Gromady na Plac Defilad.
Ikarusa 260 numer 1 z Inflanckiej widziałem na Rondzie Wiatraczna w 1982 roku na rejestracjach wojskowych U000xxx, wiozącego żołnierzy w poligonowych mundurach.